Üdvözlöm Kunbaja község honlapján!
Aranyfürt Óvoda és Mini Bölcsőde
Intézményvezető:
Markotánné Bánkuti Jolán
Tel: +36 79 571-020
Közérdekű információk:
Telefonszám: +36 79 571-020.
Levelezési cím: 6435 Kunbaja, Szabadság tér 23-24.
Cégkapu azonosító: 15819990
OM azonosító: 202567
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Az intézmény dolgozói:
Óvodapedagógusok:
Hajdú Orsolya
Markotánné Bánkuti Jolán
Király Marianna
Német nemzetiségi óvodapedagógusok:
Hajdú Orsolya
Pedagógiai asszisztens:
Nagy Adrienn
Nagy Gréta
Dajkák:
Dezsőné Vass Gabriella
Torma Tímea
Bölcsődei csecsemő- és kisgyermekgondozó, -nevelő:
Serfőzőné Orlovácz Anna Anita
Bölcsődei dajka:
Szilágyi Krisztina
Fejlesztő pedagógus: Berkó Istvánné
Logopédus: Noll Andrea
Letöltések:
Közzétételi lista 2018.
Aranyfürt Óvodai SZMSZ 2018.
Aranyfürt Óvodai Pedagógiai Program 2018.
Aranyfürt Óvodai Házirend
Aranyfürt Bölcsődei SZMSZ 2018.
Aranyfürt Bölcsődei Szakmai Program 2018.
Aranyfürt Bölcsődei Házirend
Értesítés fizetésről
Értesítés ingyenes gyermekétkeztetésről
Aranyfürt Óvoda és Mini Bölcsőde.
Az Aranyfürt Óvoda és Mini Bölcsőde 2018. szeptember 01-től Többcélú Intézménnyé átalakult, önkormányzat által fenntartott; 2 óvodai és egy mini bölcsődei csoporttal működő köznevelési színtér.
Kunbaja központjában, a fákkal körbevett, gyönyörűen felújított – kívül-belül akadálymentesített - régi épület szépen beleillik környezetébe.
A barátságosan feldíszített új nyílászárók látványa, az esztétikusan feldíszített helyiségek kellemes érzéssel töltik el az ide látogatót.
Tágas udvarunkat a sok nagy, árnyat adó fa közül már csak néhány díszíti, de az őszi községi fásítási programmal sikerült pótolni a kivágottakat.
A két régi svábházból kialakított csoportszobák, mosdók, a tornaszoba, az ebédlő és egyéb helyiségek tágasak; a rengeteg ablaknak köszönhetően sok természetes fénnyel rendelkeznek.
Évekkel ezelőtti, szülői összefogással kialakított sószobánkra méltán vagyunk büszkék, hiszen még ma is ritka, hogy egy óvoda ezzel rendelkezzen.
Jelentősége abban rejlik, hogy miközben a gyermekek a sóban játszhatnak, gyógyulhatnak is. Már heti két bent tartózkodásukkal csökkenhet az asztmatikus, allergikus és alsó-felső légúti megbetegedések (orrdugulás, köhögés) gyakoriassága.
Óvodánk minden három, ill. két és fél éves gyermeket fogadni tud, csoportjaink vegyes életkorúak.
Intézményünkre a községünkbe való beköltözések, az innen való elköltözések és a születések száma hat leginkább.
Gyermeklétszámunk a két csoportban összesen 36-44 fő között mozog.
Mini Bölcsődénkben 7 fő olyan kisgyermek ellátását tudjuk biztosítani, aki még nem töltötte be a 2,5 évet.
ARANYFÜRT ÓVODA ÉS MINI BÖLCSŐDE
ÓVODAI KÜLDETÉSNYILATKOZAT
"A gyereknevelés és tanítás során az a legfontosabb, hogy egy gyerek mindig tudja, akkor is szeretik őt, ha nem tökéletes, és hogy ezen képes javítani. Ez olyan bizalom a felnőtt részéről, amit minden korú gyerek megérez. Hogy hisznek benne. Tévedhet és hibázhat. Nem kell tökéletesnek lennie. A világ sem az."
Tari Annamária
Óvodánkban arra törekszünk, hogy minden óvónőre és dajkára egyaránt érvényes, munkájukat meghatározó pedagógiai alapelvek mellett megjelenjenek azok a sajátosságok, melyek intézményünk, egyes óvodai csoportunk arculatát leginkább meghatározzák, a tartalmi munkát pedig sokszínűvé teszik.
Programunk alapelvei meghatározzák az óvodai élet céljait és feladatait.
Az óvodai nevelési program az Alapprogramra épül, amelynek szakmailag összehangolt rendszere a biztosíték arra, hogy az egyes intézmények szakmai önállósága, az óvodai nevelés sokszínűsége mellett érvényesülnek azok az általános igények, amelyeket az óvodai neveléssel szemben a társadalom a gyermek érdekeinek figyelembevételével megfogalmaz.
Óvodánk az Alapító Okiratában és az Országos Óvodai Alapprogramban meghatározott alapvető óvodai funkciók ellátását valósítja meg, melyek a következők:
- óvó, védő,
- szociális,
- nevelő - személyiségfejlesztő funkciók.
Az óvoda a családdal együttműködve segíti az iskolai beilleszkedéshez szükséges gyermeki személyiségvonások fejlődését.
Segíti a gyermekek környezettudatos magatartásának kialakulását.
Hangsúlyozzuk a szabad játék elsődlegességét, mint az óvodai nevelés leghatékonyabb eszközét. A szabad játékkal és a változatos tevékenységekkel segítjük a gyermekek személyiségfejlődését, a gyermekek egyéni képességeinek és készségeinek kibontakoztatását.
Migráns, nemzetiségi gyermekek nevelése esetén biztosítja az önazonosság megőrzését és ápolását, nyelvi nevelését, multikulturális nevelésen alapuló integrációját, az emberi jogok és alapvető szabadságjogok védelmét.
Gyermekkép
A 2,5 (3) – 7 (8) éves életkori szakasz a gyermek fejlődésében, személyisége alakulásában egész életére meghatározó, megismételhetetlen lehetőségeket rejt.
Az óvodás gyermek gyorsan és intenzíven fejlődő személyiség, fejlődését meghatározzák a veleszületett genetikai adottságok, az érés törvényszerűségei valamint a környezeti hatások.
Az óvodás gyermeknek életkori sajátosságai és egyéni igényei alapján testi és lelki szükségletei vannak. Testi szükségletei a gondozás, a táplálkozás, a tisztálkodás, az öltözködés, a mozgás, a pihenés. Lelki szükségletei a szeretet, az érzelmi biztonság, a türelem, a megértés, az elfogadás, a tisztelet. Az óvodában erősítjük a másság elfogadását.
A gyermek jellemzője a sokirányú érdeklődés a környező világ megismerésére.
Nagy mozgásigénye kielégítése során fejlődik érzékelése, észlelése, akarati tulajdonsága, szociális képessége.
Alapvető tevékenysége a játék, mely sokoldalú tapasztalást biztosít számára, csiszolódik anyanyelvi kultúrája.
Óvodakép
Az óvoda kiegészíti a család nevelési feladatainak ellátását. Óvodánk nyitott a szülők számára, betekintést nyerhetnek gyermekeik óvodai életébe, szülői értekezletek, fogadó órák, közös programok, nyílt ünnepek alkalmával.
A gyermeki tulajdonságok, készségek és képességek alakítása optimális feltételekkel, vidám, boldog, örömteli, szabad, játékos, bizalmas óvodai életben valósulhat meg, minden esetben igazodva a gyermek személyiségéhez, szükségleteihez, képességeihez.
Hangsúlyozzuk a szabad játék fontosságát.
Nevelőtestületünk szakmai tudására, saját emberi erőforrására, adottságára, végzettségére támaszkodva, a mai kor társadalmi igényeinek megfelelően korszerű, a nevelés távlatait is figyelembevevő óvodai nevelőmunkát végez.
ARANYFÜRT ÓVODA ÉS MINI BÖLCSŐDE
BÖLCSŐDEI KÜLDETÉSNYILATKOZAT
Mini Bölcsődénk filozófiája:
„A nevelésben a kisgyermekkor sokkal fontosabb a következő éveknél. Amit ez a kor elront vagy elmulaszt, később helyrehozni nem lehet. Ezekben az években eldől az ember sorsa jóformán egész életére." (Kodály)
Mini Bölcsődénkben egységes szakmai elvárások érvényesülnek.
Kiemelt szerepet kap a gyermekközpontú szemlélet, biztonságérzetet nyújtó harmonikus légkör. Elhivatottságunkat munkánk és a gyermekek iránt a szeretet táplálja.
A Mini Bölcsőde az első gyermekintézmény, amellyel a szülők kapcsolatba kerülnek, ezért támogatásuk kiemelt feladatot jelent. Gyermekük bölcsődébe kerülésével a család egy új életciklusához érkezett, amely változással megbirkózni nem könnyű.
A jó kapcsolat kiépítéséhez szükséges a kölcsönös bizalmon alapuló, nevelő partneri kapcsolat kialakítása. Szem előtt tartjuk, hogy legjobban a család ismeri a gyermek szokásait, igényeit, és további tartós szereplője életének a szülők lesznek, nem az intézmény.
A Mini Bölcsődei nevelésre jellemző, hogy nem azonos elvárások mentén gondozzuk a gyermekeket, hanem figyelembe vesszük az egyéni ritmusukat, otthon kialakult szokásaikat. A gyermek kibontakozó képességeit, kompetenciáit megerősítjük, kedvet teremtünk minél több tapasztalatgyűjtéshez, tanuláshoz, melyek során fontos a kisgyermeknevelő szeretetének, elfogadásának, pozitív odafordulásának megtapasztalása a gyermek részéről. A helyes életritmus, a szabályos napirend megkönnyíti a gyermekek számára a megszokást, az alkalmazkodást, fokozza biztonságérzetüket, így a későbbiekben sokkal nyugodtabban és aktívabban tudnak játszani.
Mindezen ismeretek birtokában mi, bölcsődei szakemberek törekszünk arra, hogy ez a rendszeresség továbbra is megmaradjon a gyermek életében. Arra kérjük a szülőket, fogadják el, hogy nekünk több gyermek igényét kell figyelembe venni akkor, amikor összeállítjuk intézményünk napirendjét. Egy közösségben hasonló korú gyermekek nevelkednek, és a csoportban való nevelkedés esetén még nagyobb jelentősége van a játékidő, a gondozási műveletek és az alvásidő gondos és pontos megszervezésének, hiszen a bölcsődés korú gyermekek még nem képesek hosszú ideig várakozni. Azt azonban fontosnak tartjuk, hogy minden gyermek megtalálja a saját helyét a napirenden belül, hogy az egyéni igényeik kielégüljenek, és jól érezzék magukat a társaik között.
Mindezen ismeretek birtokában mi, bölcsődei szakemberek törekszünk arra, hogy ez a rendszeresség továbbra is megmaradjon a gyermek életében. Arra kérjük a szülőket, fogadják el, hogy nekünk több gyermek igényét kell figyelembe venni akkor, amikor összeállítjuk intézményünk napirendjét. Egy közösségben hasonló korú gyermekek nevelkednek, és a csoportban való nevelkedés esetén még nagyobb jelentősége van a játékidő, a gondozási műveletek és az alvásidő gondos és pontos megszervezésének, hiszen a bölcsődés korú gyermekek még nem képesek hosszú ideig várakozni. Azt azonban fontosnak tartjuk, hogy minden gyermek megtalálja a saját helyét a napirenden belül, hogy az egyéni igényeik kielégüljenek, és jól érezzék magukat a társaik között.
Feladatunk, hogy megismertessük a gyermeket a játékos népi mondókákkal, dalokkal, énekekkel. Kellemes légkört és hangulatot teremtünk a gyermek számára, melyben jól érzi magát, feloldódik, szívesen hallgatja az éneklést, mondókázást, igyekszik utánozni, elkezd dúdolgatni, énekelni.
Célunk a szülők nevelő partnereként, a családi nevelést kiegészítve a kisgyermekek szakszerű gondozása, nevelése.
Ügyelünk rá, hogy közös programok kiemelkedjenek a mindennapokból mind külsőségekben, mind tartalmakban, egyben biztosítsanak lehetőséget nevelési értékeink közvetítésére és a szülők tudatos szemléletformálására. A gyermeki tulajdonságok, készségek és képességek alakítása optimális feltételekkel, örömteli, szabad, játékos, bizalmas bölcsődei életben valósulhat meg, minden esetben igazodva a gyermeki személyiséghez, szükségletekhez, képességekhez.